Цифровий одяг — екологічний інструмент у роботі сучасного дизайнера
Команда UFEG провела дослідження та довела, що вуглецевий слід цифрового одягу в десятки разів нижче, ніж фізичного
Підвищення середньої температури на Землі — головна кліматична проблема. Для виробництва одягу електростанції переробляють мільйони тонн викопних ресурсів з вуглецем у їхньому складі, який у результаті хімічної реакції горіння утворює вуглекислий газ. Саме його надмірна наявність в атмосфері — одна з основний причин глобального потепління.

Важливим аргументом у розвитку цифрового одягу є його висока екологічність у порівнянні з фізичним. Digital-одяг теж залишає вуглецевий слід, тому що процеси створення віртуальних предметів гардероба вимагають багатогодинної роботи комп'ютерів в енергозатратних режимах. Разом з тим ми абсолютно впевнені в тому, що цифровий одяг незрівнянно більш екологічний. І щоб підтримати піонерів в цій сфері, команда Ukrainian Fashion Education Group пройшла шляхом формування вуглецевого сліду та визначила його кількісні показники.

Для розрахунків ми взяли середні показники вуглецевих викидів за категоріями виробленого фізичного одягу з відкритих джерел:

    • для сорочки з льону = 5,7 кг;
    • футболки зі стандартної бавовни = 6 кг (з органічної = 5,6 кг);
    • для сукні зі стандартної віскози = 14 кг;
    • для джемпера зі стандартної вовни = 26 кг (для переробленої вовни = 15,4 кг);
    • для блузки зі стандартного шовку = 45,8 кг;
    • для сумки зі стандартної шкіри = 37,1 к.

    Аналогічні вироби в цифровому форматі залишають:

    • для сорочки з льону = 220 грамів;
    • для футболки з бавовни = 130 грамів;
    • для сукні з віскози = 300 грамів;
    • для джемпера з вовни = 350 грамів;
    • для блузки з шовку = 250 грамів;
    • для сумки зі шкіри = 240 грамів.

    Згідно з порівнянням, вуглецевий слід фізичного одягу перевищує показники цифрового в десятки разів.

    Студентка UFEG digital-дизайнер Олена Семененко провела більш детальний розрахунок вуглецевих викидів, заснований на інформації, отриманої нею від фахівців енергетичної галузі нашої країни. Ці дослідження допоможуть ретельно розібратися в тому, що саме впливає на кількісні показники формування вуглецевого сліду при створенні цифрового одягу.

    Для розрахунків було взято складний арт-об'єкт, створений Оленою (див. фото нижче), який вимагає більшої роботи комп'ютера і, як наслідок, дає високі показники.
    Сукня Melosira Arctica з колекції Drifting Diatoms Олени Семененко
    Для розрахунків вуглецевого сліду цифрового об'єкту використовувалися наступні дані:

    • кількість часу, витраченого на реалізацію об'єкта;
    • витрата електроенергії на 1 годину роботи комп'ютера (звертаємо увагу, що він може відрізнятись при роботі у різних режимах);
    • дані енергетиків, скільки потрібно енергії, щоб виробити 1 кВт електрики (в залежності від регіону може різнитися).

    Дизайнеру знадобилося 16 годин робочого часу на реалізацію. Кількість вуглецевих викидів за даними, отриманими від енергетиків нашого регіону, становило 40,4 грамів на годину. Отже, загальний вуглецевий слід digital-об'єкта склав 646,4 грамів.

    Представлений дизайнером об'єкт не існує у реальному світі. Але схоже вечірнє вбрання буде важити близько 1,5 кг.
    За даними експертів консалтингової групи Quantis, середньостатистичний житель планети в рік споживає 11,4 кг одягу, що відповідає 442 кг вуглекислого газу. Виходячи з цих даних, вуглецевий слід ймовірного фізичного виробу складе близько 58 кг. Це, як ви самі можете переконатися, перевищує вуглецевий слід цифрового об'єкта у багато десятків разів.

    Таким чином, абсолютно впевнено можемо стверджувати, що цифровий одяг, у порівнянні з фізичним, набагато екологічніше. Звичайно, ще є цілі і завдання щодо мінімізації цих викидів. Сьогодні вчені і представники fashion-індустрії активно працюють над створенням циркулярних систем, таких як виробництво біткоінів та обігрів фізичної ферми.

    Тому ми і далі будемо стежити за подіями та інформувати вас про найбільш важливі оновлення розвитку більш екологічної цифровий моди. Ще раз дякуємо цифровому дизайнеру Олені Семененко за надані дані.

    Матеріал підготувала Яна Алчевська.

    Circular Fashion Summit відкрив прийом заявок на участь в ініціативі «Редизайн суспільства»

    Твори мистецтва, що існують у власних всесвітах

    ООН в Україні запрошує 40 спікерів для обговорення екологічних проблем

    Made on
    Tilda